„Arkham się przemieściło”

Gra „Batman: Arkham Asylum” jest pozycją obowiązkową dla każdego fana Mrocznego Rycerza. Swoją premierę miała w 2009 roku, pojawiła się zarówno na konsolę jak i na peceta. Wielu graczy uważa, że ta epicka wręcz produkcja Rocksteady była najlepszą grą roku. Sukces „Arkham Asylum” sprawił, że twórcy od razu wzięli się do pracy nad kontynuacją, która najprawdopodobniej nazwana zostanie „Batman: Arkham City”. Zapowiedzi stworzenia jeszcze lepszej produkcji, która ma powalić graczy na kolana nie tylko rozmachem, ale i niezwykle dynamiczną akcją, rozbudziły apetyty fanów Batmana na całym świecie. Na forach internetowych trwają zażarte dyskusje, a każdy news na temat gry jest wnikliwie analizowany, a tajemnice związane z rozgrywką nadal rodzą setki spekulacji. Czego możemy spodziewać się po „Arkham City”?


Tajemniczy trailer


Bardzo szybko po premierze „Arkham Asylum”, Rocksteady zorientowało się, że ich mroczna gra o przygodach Batmana jest prawdziwym hitem. Decyzja mogła być tylko jedna – tworzymy sequel. W Internecie ogromną popularnością cieszył się tajemniczy trailer, który zapowiadał stworzenie kontynuacji. Dlaczego tajemniczy? Fani po dziś dzień próbują rozszyfrować wszystkie ukryte symbole i odwołania pojawiające się w tym filmiku. Tylko kilka rzeczy można było uznać za fakt – akcja przeniosła się z azylu Arkham do miasta Gotham (zresztą na końcu pojawia się napis: „Arkham has moved”), na ulicach rządzą złoczyńcy, a  Joker żyje (dzięki pomocy Harley Quinn). Fani spekulowali, że pewne symbole oznaczają pojawienie się nowych przeciwników. Jakich?
wielka maska oznacza Romana Sionica (a.k.a Black Mask)
klub Iceberg oznacza Pingwina   
plakat postaci z zerwaną górną częścią oznacza pojawienie się Two-Face’a
kot na rusztowaniu to udział Catwoman
zmieniający się cień w zaułku to Clayface
Dziś wiemy, że część tych analiz pozostaje tylko spekulacjami fanów, ale część okazała się trafiona!


Fabuła


Dziś już znamy szczegóły dotyczące fabuły „Arkham City”. Dyrektor azylu – Quincy Sharp, który miał aspirację do bycia burmistrzem Gotham, uzyskał akceptację władz dla swojego nowego projektu. Projekt ten zakłada, że pensjonariusze Arkham wraz z więźniami zakładu Blackgate zostaną umieszczeni w specjalnie wydzielonej, zamkniętej strefie miasta. Jedyną zasadą rządzącą tym terenem jest brak jakichkolwiek zasad. Fabuła przewiduje również pojawienie się demonicznego psychiatry – Hugo Strange’a, który ma dokonywać niebezpiecznych eksperymentów na przebywających tam ludziach i być odpowiedzialnym za zniknięcia tych, którzy sprzeciwiali się projektowi Sharpa. Ważnym wątkiem tej historii jest walka o wpływy wewnątrz Arkham City, tocząca się między schorowanym Jokerem, a Harvey’em „Dwie Twarze” Dentem. Fani przewidzieli również pojawienie się Kobiety-Kot – jej udział został już potwierdzony, ale nadal nie wiemy, czy postać będzie naszym sojusznikiem, czy też wrogiem. To właśnie od uratowania Catwoman rozpoczynamy naszą podróż do tego przerażającego „No Man’s Land”. Powróci również Riddler – tym razem zagadki mają być lepiej ukryte, trudniejsze w rozwiązaniu, a czasami ich „wyśledzenie” wymagać będzie przesłuchania jednego z oprychów.


Rozgrywka


I wspominając o przesłuchaniach, które są nowością dochodzimy do kwestii samej rozgrywki. Planowane zmiany i nowości robią wrażenie! Arkham City ma być cztery lub pięć razy większe od Arkham Asylum, gracz będzie mógł swobodnie zwiedzać kolejne lokację i powracać do nich, kiedy tylko zapragnie (tzw. freeflow). Tak wielki teren wymaga nowych metod poruszania się – prawdopodobnie pojawi się Batmobil i misja, w której będziemy go prowadzić. Jeśli piszemy już o misjach warto wspomnieć, że oprócz głównej linii fabularnej, pojawią się również misję poboczne – będzie je można aktywować poprzez podniesienie słuchawki budki telefonicznej. Dzwoniącym ma być… Zsasz! A gadżety? Mroczny Rycerz będzie też mógł wzbić się wysoko w powietrze, dzięki specjalnej funkcji jednego z gadżetów, by następnie lotem nurkującym pojawić się w danej dzielnicy miasta. Już na początku rozgrywki mamy posiadać wszystkie gadżety z poprzedniej części, w trakcie gry będziemy je mogli unowocześniać. Poza tym twórcy obiecują więcej walki – przeciwników ma być jednocześnie nawet dwa razy więcej niż w poprzedniej grze, mają być też silniej uzbrojeni. Odpowiedzią na ich ilość mają być nowe ruchy Batmana, który będzie mógł przeprowadzać bardziej mordercze comba, a także atakować dwóch przeciwników naraz. Zwiększy się również arsenał broni – Mroczny Rycerz będzie mógł wykorzystywać między innymi granaty dymne.   


Mroczne twarze Gotham


Fani nadal spekulują, którzy przeciwnicy Batmana, znani między innymi z komiksów i produkcji animowanych pojawią się na ulicach Gotham. Oprócz potwierdzonych już postaci, o których wspominaliśmy, wiele mówi się o innych wrogach. Być może powróci Scarecrow, gdyż jak przyznają panowie z Rocksteady epizody z sennymi koszmarami Bruce Wayne’a cieszyły się dużą popularnością wśród fanów. Jedną z wielu ciekawostek umieszczonych w „Arkham Asylum” jest fakt zniknięcia ciała Rha’s Al Ghula z kostnicy – co to może oznaczać? Niektórzy twierdzą, że pojawi się również Calendarman, ale jego misję będzie można aktywować tylko po przełączeniu zegara na odpowiednią godzinę.


Multiplayer


Twórcy gry potwierdzili już, że będzie ona oferować tryb multiplayer. Drugą grywalną postacią będzie Catwoman, której sposób walki ma przypominać nieco ruchy Batmana. Kobieta-Kot będzie poruszać się między budynkami wykorzystując swój bicz.

DAM

Źródło: BatCave
Kreator stron - łatwe tworzenie stron WWW